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Unity Technologies anuncia Unity 4.2

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Tras meses de desarrollo, Unity Technologies anuncia Unity 4.2, la última versión de su motor de videojuegos 3D, ahora también para Windows Phone 8, Windows Store Apps y BlackBerry 10.

La llegada a Windows Phone 8, Windows Store Apps y BlackBerry 10, supone duplicar el soporte de plataformas móviles y aumentando la facilidad de crear proyectos multiplataformas. Los usuarios de Unity Pro podrán utilizar las opciones de desarrollo Windows Store Pro sin coste adicional.

Con Unity 4.2, los usuarios de la licencia gratuita se beneficiarán de características exclusivas hasta ahora de Unity Pro, como las sombras en tiempo real, mejoras en el control de versiones de elementos mediante etiquetado basado en texto y NavMesh baking (aunque la opción OffMeshLinks continuará siendo exclusiva de Unity Pro).

Listado de las principales novedades (en inglés):

Gráficos

  • OpenGL ES 3.0 support for Android.
  • GPU Skinning (requires Unity Pro).
  • Optimized and updated Image Effects.
  • Stencil buffer access.
  • Static & dynamic batching for shadow casters & shadow collector pass.
  • Shuriken Collision Event Callback Scripting Interface.

Editor

  • Integrated version control support for Perforce.
  • Platform switching, player building and asset importing can now be cancelled.
  • Custom Game View resolutions and aspect ratios.
  • Preset Libraries: Create new libraries either as personal libraries.
  • Memory Profiler.
  • Shader Importer.
  • Texture Importer.
  • Editor extensions can now get a callback when Unity is about to open an asset.

Móvil

  • Deferred Lighting is now enabled on Android and iOS.
  • Android: Added support for Android Library Projects.
  • Android: AndroidJavaProxy.
  • Android: The editor can now update the Android SDK if it does not match the required dependencies.
  • iOS: Added CrashReporter API for crash detection and extraction (requires Unity Pro).
  • iOS: Set up iOS Player Settings and texture import overrides and build iOS AssetBundles from the Windows Editor.
  • Editor: When in mobile graphics emulation mode, the editor will show a warning when RenderTexture usage is not optimal for tile-based or multi-GPU systems.

Audio

  • Added Bypass Listener and Bypass Reverb Zones.
  • Added Disable Audio property in Audio project settings to deactivate the audio system in standalone builds.
  • Added Prepare iOS For Recording in Player Settings (iOS > Other Settings in the inspector).

Linux, Max, Windows

  • Linux: Added basic webcam support for video4linux2-supported devices.
  • Linux: Implement headless player; this will not require Xlib (requires Unity Pro).
  • Mac OS X: 64 bit standalone player support (x86_64 and Universal).
  • Mecanim: Avatar Creation API for avatar creation from scripts at runtime or in the editor.
  • Mecanim: Synchronized Layers option to override state durations.
  • Mecanim: You can now set the default layer weight in the editor for your animator controller layer.

Enlace | Unity 4.2 has arrived | Listado completo de novedades

23/07/2013 | , , , , | Noticias Animación Noticias Móviles y Programación

Miguel Gómez

Miguel Gómez

@miguelgomezeu

vuestroscomentarios

Miguel Gómez 21-08-2013

Unity se está haciendo un hueco importante en el desarrollo de videojuegos, especialmente en plataformas móviles.

Juanxo 24-07-2013

Ayer estuve probando este motor de render y es impresionante. Que facilidad para moverse por un entorno con un personaje.

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